Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zprávy České školní inspekce jako zdroj informací o porušování právních předpisů v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví žáků ve školách a školských zařízeních
Bukovská, Zuzana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Diplomová práce se se zaměřuje na oblast bezpečnosti a ochrany zdraví ve školách a školských zařízeních. Je zpracována na základě analýzy právních předpisů a dokumentů České školní inspekce. Výzkumná část práce se zabývá analýzou veřejných i neveřejných dokumentů České školní inspekce. Určuje nejčastější porušení právních předpisů a porovnává je s informacemi ze zveřejněných inspekčních, výročních a tematických zpráv České školní inspekce. Práce obsahuje komplexní přehled právních předpisů vztahujících se k problematice bezpečnosti a ochrany zdraví a určuje povinnosti, které z nich pro ředitele škol a školských zařízení vyplývají. Z dokumentů České školní inspekce zjišťuje nejčastější pochybení a porušení právních předpisů v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví, určuje jejich příčiny a navrhuje možnosti, jak jim předcházet.
Vzdělávání a rozvoj začínajících pracovníků České školní inspekce
Koháková Lokvencová, Marcela ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: Vzdělávání a rozvoj začínajících pracovníků České školní inspekce AUTOR: Marcela Koháková Lokvencová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem mé bakalářské práce je zmapování vzdělávání a rozvoje začínajících pracovníků České školní inspekce - školních inspektorů a kontrolních pracovníků. V teoretické části jsou shrnuty teoretické poznatky, týkající se profesního vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. Další část je věnována seznámení s charakteristikou a organizační strukturou České školní inspekce. Současně je zde popsána forma vstupního vzdělávání začínajících pracovníků. V praktické části jsou analyzovány výsledky výzkumu provedeného dotazníkovým šetřením mezi školními inspektory a kontrolními pracovníky, kteří do organizace nastoupili ve sledovaných letech 2008 - 2010 a řízenými rozhovory s řediteli inspektorátů. Závěrečná část identifikuje nedostatky v koncepci vstupního vzdělávání začínajících pracovníků organizace a nabízí možné návrhy na řešení zdokonalení struktury vstupního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: vzdělávání, další vzdělávání, podnikové vzdělávání, celoživotní učení, rozvoj, rozvojové aktivity, školní inspektor, kontrolní pracovník, Česká školní inspekce
Tvorba školního vzdělávacího programu a možnosti jeijich úprav
Bukovská, Zuzana ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Resumé Bakalářská práce se zabývá tvorbou a možnostmi úprav školních vzdělávacích programů základních škol. Na základě poznatků závěrů tematických zpráv ČŠI a dotazníkového šetření mapuje úpravy školních vzdělávacích programů a upozorňuje na jejich nejčastější nedostatky. Výzkumná část práce je zaměřená na zjištění nejčastěji upravovaných oblastí školních vzdělávacích programů v návaznosti na interní a externí hodnocení. Četnost úprav je následně porovnávána s hodnocením souladů školních vzdělávacích programů s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání Českou školní inspekcí. V návaznosti na aktuální situaci je do bakalářské práce rovněž zařazena část týkající se navrhované novely školského zákona vztahující se ke změnám v oblasti tvorby rámcově vzdělávacích a školních vzdělávacích programů. V závěru práce je návrh stručného manuálu pro ředitele základních škol, který obsahuje doporučení pro tvorbu a úpravy školních vzdělávacích programů, vycházející ze zkušeností ředitelů škol a hodnocení České školní inspekce.
Školství z pohledu inspekčních zpráv
Poláčková, Ivana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá posouzením obsahu inspekčních zpráv České školní inspekce v kontextu hlavních strategických dokumentů české vzdělávací politiky od vydání Národního programu rozvoje vzdělávání v České republice (Bílá kniha) v roce 2001. Práce obsahuje historický úvod o vývoji státního dozoru nad školami v českých zemích a vymezení kompetencí České školní inspekce, která v současné době provádí externí hodnocení škol. ČŠI poskytuje prostřednictvím inspekčních zpráv zpětnou vazbu školám a souhrnnými výročními zprávami zpětnou vazbu Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Diplomová práce zkoumá soulad obsahu inspekčních zpráv s obsahem strategických dokumentů MŠMT.
Vliv činnosti ČŠI na praxi mateřských škol
Cinková, Ilona ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu činnosti České školní inspekce a jejího vlivu na předškolní zařízení na Lanškrounsku. Jaká používá kritéria při hodnocení práce mateřských škol, jakými zákony se řídí při své práci a jaký vliv mají její závěry na řízení škol a na rozhodovací procesy v nich. Úvod teoretické části obsahuje historický pohled vývoje státního dozoru nad školami. Dále je zmíněn vývoj ČŠI, porovnání školské inspekce v některých zemích EU, kompetence ČŠI, členění, inspekční činnost a postupy. Z výzkumného šetření vyplývá, že činnost ČŠI má pozitivní vliv na řízení mateřských škol, poskytuje ředitelům nezbytnou zpětnou vazbu. Hodnocení berou jako posun v jejich další práci. Stanovené závěry vycházejí z výsledků provedeného výzkumného dotazníkového šetření směrem k ředitelům, dále z analýzy inspekčních zpráv, které jsou výstupem inspekční činnosti ve vybraných mateřských školách na Lanškrounsku. KLÍČOVÁ SLOVA: Česká školní inspekce, inspekční zpráva, kritéria hodnocení, mateřská škola, rozhodovací procesy, podmínky, průběh a výsledky vzdělávání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.